Display Marketing
Hoe zet je display marketing in en wat is het eigenlijk?
Als bedrijf wil je natuurlijk groeien, dat is ook waarom je diverse marketing activiteiten doet, helaas is display marketing hier zelden een onderdeel van en dat vinden we zonde. Display marketing heeft namelijk een enorm bereik en is ontzettend goed voor je naamsbekendheid, maar wanneer zet je dit in en wat is het eigenlijk?
Wat is Display Marketing?
Display marketing wordt ook wel banner marketing genoemd, hiermee vertoon je een beeld op een andere website (denk aan nu.nl). Dit kan een bewegend beeld of een foto zijn waarmee je aandacht wil trekken op je naam en/of product of dienst dat je aan biedt. Rechts zie je een voorbeeld van een display advertentie op nu.nl Het fijne van display marketing is dat je niet alleen gebonden bent aan partner websites van Google, maar dat je dit ook kunt weergeven in apps of YouTube. Maar u kunt er ook voor kiezen om alleen weergegeven te worden op mobiele apparaten bijvoorbeeld. Daarnaast kun je de doelgroep heel goed instellen en kunnen we perfect meten wat er uit de campagne komt qua bezoekers en conversies.
Wanneer zet je Display Marketing in?
Het plaatsen van banners is vooral gericht op mensen die zich aan het oriënteren zijn dus nog in de see fase zitten. Ze zijn aan het kijken naar jouw soort product maar nog niet op punt om het direct over te gaan tot aankoop. Nu horen we je denken, maar waarom zou ik aan die mensen geldt uitgeven? Omdat dit mensen zijn die in de toekomst waarschijnlijk wel gaan kopen en niet kopen op basis van een impuls maar onderzoek doen naar hetgeen ze willen gaan kopen. Jouw bedrijf is dan al direct onder de aandacht gekomen van deze doelgroep en wordt dus makkelijker gekozen als ze klaar zijn om over te gaan tot aankoop. Je legt dus al een basis voor je toekomstige verkopen. Daarnaast is dit de perfecte manier om je naamsbekendheid te vergroten doordat er een enorm bereik is met deze advertenties.