CONTENT MARKETING

Wat is content marketing?

Je weet wat je wilt vertellen maar hoe doe je dit op een manier die conversiegericht is en ook nog goed vindbaar is in Google en dan ook nog op zoektermen waar veel opgezocht wordt? Daar vertellen we je graag meer over.

Wat is het verschil tussen content creatie en content marketing?

Vaak worden content creatie en content marketing door elkaar gebruikt, maar wat is nu het verschil en waarom is content marketing nu zo belangrijk? Het is eigenlijk heel eenvoudig uit te leggen, content creatie is het schrijven van teksten om iets te vertellen of informatie te verschaffen. Je kijkt hierbij niet naar de vindbaarheid, niet naar de conversiegerichtheid en ook niet naar het zoekvolume. Bij content marketing wil je uiteraard ook de juiste boodschap overbrengen allen kijk je dan wél naar de vindbaarheid, conversiegerichtheid en het zoekvolume. Hierdoor kom je dus makkelijker bij Google naar voren en wordt je bezoeker meer verleid tot het uitvoeren van een bepaalde actie. Wil je eens vrijblijvend met een van onze specialisten over praten, neem dan vrijblijvend contact met ons op. 

Hoe gaan wij te werk?

Om een goede strategie te bepalen voor het schrijven van de juiste content zijn een aantal stappen enorm belangrijk.

analytics
  1. Doelgroep bepalen: Allereerst is het belangrijk om te weten voor wíé we de teksten nu eigenlijk schrijven, wie zijn je (potentiele) klanten? Wat willen ze? Waarom kiezen ze voor jouw bedrijf? Waar kunnen we ze mee helpen? 
  2.  Analyse: Vervolgens gaan we kijken waar je doelgroep nu op zoekt en waar hun behoefte liggen, dit doen we op basis van data zodat we al een vliegende start kunnen maken met het kiezen van de juiste soort teksten. Daarnaast kijken we ook naar de concurrentie, hoe zei ervoor staan en wat we moeten doen om hen in te kunnen halen in Google.
  3. Content Kalender maken: Op het moment dat we deze data verzameld hebben en met jou hebben afgestemd gaan we samen een content kalender maken (wanneer schrijven we wat?).